Salaatti viikon jokaiselle päivälle 3. keskiviikko

Kanasalaatti on täyttävä lounas. Vähän rasvaa, mutta paljon proteiinia sisältävä kana pitää nälän loitolla ja sopii hyvin keventelyn tueksi.

Kanasalaatin joukkoon lisäsin kesäkurpitsaa, joka on tehokas kuona-aineiden poistaja. Kesäkurpitsa edistää myös suoliston ruoansulatusta ja suojaa suoliston limakalvoja. (Oletko kokeillut kesäkurpitsaa esimerkiksi smoothien seassa?) Salaatin pinnalle lisäsin valmista salaattisiemensekoitusta jossa on auringonkukan, kurpitsan ja pinjansiemeniä.

Siemenet tuovat kivaa rouskuvuutta salaatteihin, itse lisäilen niitä mielellään myös mm. sosekeittojen päälle. Siemenistä saa hyviä rasvoja ja proteiinia. Auringonkukansiemenet sisältävät runsaasti linolihappoa, B-vitamiineja ja E-vitamiineja. Kurpitsansiemenet  sisältävät välttämättömiä rasvahappoja, aminohappoja, fytosteroleja (mm. beta-sitosteroli), mineraaleja, vitamiineja, kivennäisaineita ja geeliytyviä polysakkarideja. Kurpitsansiemeniä (ja niistä valmistettua uutetta) on käytetty mm. virtsavaivoihin. Pinjansiemenet sisältävät puolestaan runsaasti sinkkiä, mikä edistää hiusten- ja kynsienkasvua ja pitää ihon kunnossa.

IMG_20150107_131644

 

Kanasalaatti

Ainekset:

1 pss jääsalaattia

1/3 – 1/2 kesäkurpitsaa

1/2-1 punasipuli

1 dl raejuustoa

120-150g kanaa

salaattisiemensekoitusta (auringonkukka, kurpitsansiemen, pinjansiemen)

pinnalle tilkka chilikastiketta

 

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta