Salaatti viikon jokaiselle päivälle 6. lauantai

Tähän aikaan vuodesta kannattaa ruoanlaitossa suosia juureksia, ruokakaupoissa niitä on hyvin saatavilla edulliseen hintaan. Lauantain salaattiin laitoin sekaan kotimaista punajuurta ja porkkaanaa. Punajuurta käytin kypsennettynä  ja porkkana on tässä salaatissa raakana. Olen käyttänyt punajuurta todella vähän ruoanlaitossa, minulle se on tuttu lähinnä rosollista ja joulun laatikoista (esim. punajuurilaatikko). Punajuuren hentoisen makea maku tässä salaatissa toimi erittäin hyvin ja aikomuksena on kyllä ehdottomasti lisätä punajuuren käyttöä jatkossa. Onko sinulla vinkata hyvää punajuurireseptiä?

Punajuuri sisältää monipuolisesti kivennäisaineita kuten kaliumia, kalsiumia, magnesiumia, natriumia, kuparia, rautaa ja sinkkiä. Punajuuressa on A-, E-, C- ja B-ryhmän vitamiineja ja folaattia, joka vaikuttaa punasolujen uusiutumiseen ja aineenvaihduntaan.

Voilà!

Savulohisalaatti kauden juureksilla

savulohisalaatti

Ainekset

1 pss Frisee-salaattia

3 kpl keitettyjä punajuuria (höyrytä tai kypsennä vedessä kuorineen, jäähdytä ja kuori punajuuret)

1 porkkana (tee kuorimaveitsellä pitkiä suikaleita salaatin sekaan)

n. 120-150 g savulohta

pinnalle 3 rkl paahdettuja soijapapuja (korvaa siemenillä tai pähkinöillä, esim. cashew)

Tähän salaattiin sopisi erittäin hyvin sekaan myös pieni pala leipäjuustoa, tai niin kuin meillä päin sanotaan; juustoleipää.

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta