Mitä tänään syötäisiin? Terveellisiä lounasvinkkejä

Hei se on perjantai ja kun sinä luet tätä tekstiä istun minä jo koneessa matkalla Milanoon. Edessä on pieni irtiotto arkeen!

Ruoka, sehän se on monta kertaa päivässä mielessä, mietitkö usein mitä hyvää tänään syötäisiin? Kauppareissulla tulee helposti tartuttua usein samoihin tuotteisiin, mutta pienilläkin muutoksilla saa päivän lounaaseen jotain ekstraa. Tässä kuvina minun lounaitani. Toivottavasti saat niistä jotain vinkkejä seuraaville lounaillesi.

***

Lounaskulhossa keitettyä tankoparsaa, jonka päällä tilkka Gheetä, suolaa ja valkosipulia, paistettua kanaa, keitettyä juuripersiljaa*, tomaattia.

*Juuripersiljaa (ulkonäöltään muistuttaa palsternakkaa) toimii kasvuolosuhteissamme loistavasti, se on useampi vuotinen hyötykasvi. Ensimmäisenä kasvuvuotenaan se kasvattaa maan pinnalle lehdet kuten tavallinen persija, seuraavina vuosina se jo kukkii ja kasvattaa 10-20 senttimetriä pitkät mukulat. Sitä viljellään porkkanan ja palsternakan tavoin. Juuripersilja piristää aineenvaihduntaa ja parantaa vastustuskykyä. Maultaan se muistuttaa hieman palsternakkaa, on hieman voimakkaampi tosin.

20160509_171018

Kana-kasvis-pastapannu. Kanat on paistettu pannulla yhdessä sipulin kera, seassa keitettyä gluteenitonta pastaa (Urtekram), seassa aurinkokuivattua tomaattia sekä tankoparsaa. Lisäksi salaattia ja gluteenitonta siemennäkkäriä.

20160419_164627

Jauheliha-linssi-bataattisoselaatikkoa ja salaattia, ohje täällä

20160210_115744

Lohilaatikkoa, seassa porkkanaa, palsternakkaa, perunaa ja sipulia sekä kaurakermaa. Lisäksi ituja, tomaatteja ja keitettyä parsakalaalia

20160102_130228

Hirven jauhelihaa tomaattikastikkeessa, keitettyä palsternakkaa, parsakaalia ja maissia ja pari viininlehtikäärylettä ( nämä on mun lemppareita!) sekä runsaasti salaattia.

20160417_123214

 

Terveelliset Herkut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta