Proteiinia puuroon! Katso herkulliset vinkit!

20161120_095339

20161120_095332

Palaan taas tähän yhteen lempiaiheeseeni, eli puuroon! Siitä on vain niin moneksi, usko pois! Kuten muutenkin ruoka-aineissa myös puuron suhteen omat mieltymykset muuttuvat tämän tästä. Saatan jumittaa yhdessä hyväksi havaitussa vaihtoehdossa niin kauan että ehdin kyllästyä siihen ja sitten onkin aika siirtyä seuraavaan. No niin on käynyt tämänkin vaihtoehdon kanssa, tosin tämän jumi on kestänyt jo hämmästyttävän pitkään! Tähän ei vain kyllästy sitten millään. Puuroa saatan syödä joko aamu- tai iltapalaksi!

20161120_095326

Puuro ei sellaisenaan kyllä itsellä riitä pitämään nälkää kovin kauaa, ellei mukaan saa jotain hyvin proteiineja. Tässä sellaisia vaihtoehtoja mitä tykkään nauttia puuron kera päivästä ja mielialasta riippuen joko yksittäin tai hieman sekoitellen. Ohessa myös tietoja näiden ravintoarvoista.

Kananmuna (1 muna painaa noin 55g, ravintoarvot 100 g : energiaa 143 kcal, valkuaisaineita 12,5 g, hh 0,3 g, proteiinia 12,5 g, rasvaa 10,3 g, lisäksi A- ja D-vitamiinia, folaattia, B12-vitamiinia, seleeniä)

Chiansiemenet 1 rkl n. 15 g (ravintoarvot 100 grammalle: energiaa 443 kcal, rasvaa 32 g -> josta tyydyttyneitä 3,2g, omega 3-rasvahappoja 18,6 g, omega 6-rasvahappoja 6,8 g, hh 42 g, kuituja 39 g, proteiinia 20 g). Suositeltua 15 g:n päiväannosta ei tulisi ylittää.

Raejuusto (rasvaton) 100 g: energiaa 70 kcal, rasvaa 0,2 g, hh 1,7 g, proteiinia 15 g

Rahka (rasvaton, maustamaton) 100 g: energiaa 60-70 kcal (riippuen valmistajasta), rasvaa 0,2 g, hh 4 g, proteiinia 12 g

Niin tämä puuro mitä tykkään tässä hetkessä erityisesti nauttia pitää sisällään kaurahiutaleita, kauraleseitä (mahdollisesti sekaan myös jotain siemeniä, esim. aurigonkukansiemeniä, chiansiemeniä), ripaus suolaa, sekaan saatan lorauttaa ruokalusikallisen mct- tai kookosöljyä mikäli puurossa ei ole muita rasvoja kuten chiansiemeniä, pinnalle paaaaaaljon marjoja (esim. puolukoita ja mustikoita), n. 100g rahkaa seka ripaus Bonnen mangososetta. NAM!!!!

 

Vinkkejä muista herkullisista puurovaihtoehdoista?

Kuohkea vatkattu kaurapuuro?

20150719_090044

Uunissa paistettu herkkupuuro

20150504_183038

 

 

Tallenna

Tallenna

Terveelliset Herkut

7 vastausta artikkeliin “Proteiinia puuroon! Katso herkulliset vinkit!”

    • Yleensä syön sellaisenaan keitettynä tai sitten vatkaan kananmunan puuron joukkoon vispilällä kun puuro on jo muuten hautunut valmiiksi!

  1. Vegesunin soijapapuhiutaleet (388kcal/100g, rasva 19g, proteiini 39g) & soyappetit soijahiutaleet (480kcal/100g, rasva 19g, proteiini 45g). Molemmat tosi hyvää ja rapeaa. Käytän itse puuron lisukkeena 🙂

  2. Kananmunan energiasisällössä virhe, Puhut yhdestä munasta, mutta ravintoarvot ovat 100g kohden

  3. Samoin; yksi kananmuna(riippuen koosta)sis. 70-80kcal. Myös rahkan ja raejuuston makrot mietitytti; rasvaton rahka riippuu valmistajasta osassa60kcal joissakin70kcal, proteiinia10-12g. missäköhän on 15g? ja missä raejuustossa17g proteiinia? myös tuo hiilihydraatti mietitytti(1,7g)rahkassa 4g olisiko oikea?

    • Pahoittelut! virheet korjattu tekstiin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta