Green goddess välipala! (proteiinipitoinen)

20170118_19194520170118_191909

Mä oon jälleen löytänyt smoothiet! Hetken aikaa ne olikin katkolla eikä ja söin mieluummin nämä ruoka-aineet sellaisenaan mutta nyt on tullut päivittäin surauteltua erilaisia smoothie-juomia, niin aamupalan kylkeen kuin välipalaksi ja herkuimmat reseptit on tietty pakko laittaa jakoon!

Tässä smoothiessa käytön proteiinin lähteenä heraproteiinia. Käytän heraproteiinia aina salitreenin jälkeen palautukseen, mutta se sopii erityisen hyvin myös smoothien sekaan. Heraproteiinin voi korvata tässä reseptissä myös kasviproteiineilla kuten herne- tai hamppuproteiinijauheella. Monelle ei nämä vihreät juotavat ”salaatit” juurikaan maistu vaan niitä vedetään hampaat irvessä lähinnä pakosta (ja usko pois, on tullut itsekin tehtyä melko pahoja sekoituksia joita ei tahdo alas saada sitten millään) mutta tässä smoothiessa maku on kyllä pääasia ja se on hyvä!

Olen tässä jo pitemmän aikaa toteuttanut sellaista ruokafilosofiaa että pyrin syömään joka aterialla joko kasviksia tai ainakin marjoja! Normi arki-aamuna kasvisten syönti jää itsellä aika vähäiseksi ja pyrinkin syömään niiden sijasta tällöin paljon marjoja. Salaatin syöminen välipalanakin on usein itselle ainakin mahdotonta ja silloin hyvä vaihtoehto on esimerkiksi lehtivihreää sisältävä smoothie. Tälläiseen vihreään smoothie-juomaan käytän mielelläni lehtikaalia (ruodot kannattaa poistaa) tai sitten lisäksi/tai tammenlehtisalaattia. Salaattien suhteen suosin mahdollisimman ”tummanvihreitä” lajikkeita sillä ne pitävät sisällään myös yleensä enemmän lehtivihreää ja rautaa. Lehtivihreää saa myös esimerkiksi vesikrassista ja sitä löytyy monesta paikkaa jo kuivattunakin. Lehtivihreiden käyttö kuivattuna kannattaa myös sillä silloin pieneenkin teelusikalliseen kuivattua jauhetta on käytetty suuri annos itse varsinaista tuotetta. Smoothiesta saat myös hyviä rasvoja avokadon muodossa, minttu auttaa tulehduksiin ja on muutenkin raikkaan makuinen. Lime ja lehtikaali sisältävät paljon c-vitamiinia.

Vinkkinä muuten että kun käytät heraproteiinia smoothie-juomissa kannattaa sekaan laittaa aina jäitä (tai jäisiä marjoja) sillä heraproteiini vaahtoutuu paremmin jäiden kera.

Green goddess smoothie

  • Lehtikaalia n. 4 isoa lehteä 
  • tuoretta minttua (n. 1 dl)
  • 1 avokado
  • jäitä 1,5 dl
  • 1/2 limen mehu
  • 2 dl Kookos-mantelijuomaa (alpro)
  • 1 kauhallinen heraproteiinia (mulla käytössä tällä hetkellä Optimum Nutritionin 100% whey Gold standard)
  • pohjalla maustamatonta luonnojogurttia sekä paahdettua tattaria

20170118_19191620170118_191923

Tallenna

Terveelliset Herkut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta