Terveelliset välipalat

Minkälaisia välipaloja te syötte? Vai syöttekö ollenkaan? Tää on varmaankin omalla kohdallani ruokavaliossa se eniten retuperällä oleva asia joka vaatii korjaamista ja yritän sinnikkäästi saada tätä nyt parannettua. Siksi ajattelin heittää jotain ideoita kehiin ja tosi mielelläni kuulen myös teidän kommentteja miten ootte asian hoitaneet omalla kohdallanne?! Jos joku muu kamppailee tämän saman asian kanssa niin sovitaanko niin, että tänä vuonna korjataan asia kuntoon!

Tiedostan sen todella hyvin että säännöllinen ruokarytmi pitää verensokerin tasaisena olo pysyy virkeänä! Miksi se sitten on niin vaikeaa? Mun työpäivät on no jokainen lähes erilaisia. Tulee istuttua aika paljon palavereissa on kiire tai työmatkaa tai muuta. seliseli, sitähän nämä kaikki vain ovat, selityksiä! Jotenkin vain unohdan syödä välipalan tai syön välillä -välillä en (eikä tämä ole säännöllistä) ja tätä tapaa on vaikea opetella kun se ei ole koskaan oikein kuulunut mun normirytmiin. Kotona ollessa välipalasta tulee kyllä huolehdittua – koska lapsi – ja lapselle laitan aina välipalan ja siinäpä se tulee samalla itsekin nautittua.

No mitä helppoa ja nopeaa sitä sitten söisi työpäivän aikana välipalaksi?

1. Smoothie? tämä on sit hankalampi jos työpaikalla ei satu olemaan blenderiä, smoothien voi toki tekaista kotonakin ja ottaa mukaan töihin.

20161215_121647

2. Kauraleipä, avokadolla, tomaatilla, mangolla ja basillikalla (pinnalle mustapippuria ja ripaus suolaa)

20161023_141804

Leivänhän voi valmistaa myös itse ja siihen suosittelen kokeilemaan myös tätä gluteenitonta superhelppoa pataleipää joka on niiiin nam!

20161119_123117

3. Rahkaa/raejuustoja ja marjoja

2014-07-17-20-23-27

4. Yksi vaihtoehto on hedelmät, omena, banaani esimerkiksi, tai valmiiksi pilkottu hedelmäsalaatti.

5. Kourallinen pähkinöitä ja siemeniä.

6. Porkkanoita

7. Ja nyt kun tässä oikein pinnistelen niin näitä tuli tehtyä kesällä useampaan kertaan ja söin nimeomaan välipalaksi: eli näitä tahmeita proteiinipitoisia chia-kaurakeksejä!!!! Ooh, ehkä teen jo tänään ja otan huomenna työmatkalle mukaan!

20160819_153550

8. hätä-hätä-hätätapauksessa energia- / protskupatukka, mieluiten tietysti itsetehtynä!

 

Mitä te syötte?!

Tallenna

Terveelliset Herkut

4 vastausta artikkeliin “Terveelliset välipalat”

  1. Itsellä usein välipalana juuri joku hedelmä tai porkkanoita, mut oon myös todennu et 1rkl chian siemeniä liotettuna 1,5dl vettä on hyvä välipala. Mä siis tykkään siitä sammakonkutu geelistä ihan sellaisenaan 😀

    Miten muuten toi pataleipä, onko se vähän niinku sellasta hyvää vain paistopäivänä? Entä oletko kokeillut pakastaa sitä?

    • Heh, joo eihän ne chiansiemenet pahalta maistu veteenkään liotettuna, mutta ite tykkään enemmän blendata smoothien joukkoon tai laittaa puuron sekaan 😀 Mut hyvä sä, jos menee sellaisenaan! Pataleipä on ehdottomasti parhaimmillaan tietty heti paistopäivänä, kun kuorikin on mukavan rapsakka tahtoo aina pehmetä pussissa/pakkasessa, mutta ei toki makuun vaikuta muuten! Aika paljon muistuttaa ruisleipää, kun siinä on piimää mukana tuomassa happamuutta

  2. Raakapatukat, raakasuklaa,, chia-vanukas tai tuorepuuro kulkevat aina kassissa mukana. Ei ole pakko olla jääkaapissa, ja sopii hyvin välipalaksi.

    • Raakasuklaa, kyllä! Vanukasta ja tuorepuuroa voisi ajatella myös toimistopäiville töihin mukaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta