Minun ruokapäiväkirja – 3 päivää

Moikka! Oon tykännyt lueskella kanssa bloggaajien ruokapäiväkirjoja ja ihan puhtaasti tästä syystä laitan myös omani jakoon, tämä siis toissaviikolta! Tässä rehellistä kolmen päivän syömistä mulle hyvin tyypilliseen tyyliin. Mitäs, mitäs sitä onkaan tullut syötyä?

Päivä 1.

Sunnuntai. Pohjatietona, että tämä viikonloppu oli mulle piiiiitkästä aikaa ihan vapaa viikonloppu. Mies lähti lapsen kanssa jo perjantaina mummolaan ja mulla oli perjantaina tyttöjen ilta (sekin erittäin pitkästä aikaa!) Launtai meni hyvin pitkälle hohhoillessa ja vain oleskellessa, mutta sunnuntainahan mä olin jo ihan virtaa täynnä.

Aamu alkoi toooodella runsaalla aamiaisella, olihan jo kova nälkä (näiden ohessa meni lisäksi n. vajaa litra vettä, vitamiinit sekä koivuntuhkauutetta, tämä toistuu joka aamu joten jätän toistamatta muiden aamujen kohdalla)

Aamupalaksi siis; Kaurapuuroa, jossa seassa hieman auringonkukansiemeniä, 1 rkl chiansiemeniä, 1 tl psylliumikuitujauhetta, mct-öljyä, sekä puuron joukkoon vatkattu kananmuna. Pinnalla runsaasti pakastemustikoita ja raejuustoa. Lisäksi itse puristettu kahden appelsiinin mehu ja pari kuppia kahvia maidolla.

Aamiaisen jälkeen lenkkeilin salille, treeni ja lenkki takas kotiin. Tässä vaiheessa palauttava heraproteiini ja banaani.

Lounas sitten venyi ja venyi koska mies ja lapsi tulikin kotiin ja päätin siirtää oman ruokailuni samaan ajankohtaan. Lounaasta tulikin sitten jo päivällinen ja oli aivan todella nälkä.

Söin ruoaksi 3!!! tortillaa (kyseessä oli maissitortilla, joka on n. 1/2 pienempi siitä tavallisesta vehnätortillasta). Täytteenä kasviksia; salaattia, tomaattia, kurkkua, härkäpapuja, avokadoa, oliiveja, salsaa, kaurafraichea johon sekaan laitoin mausteita, sekä härkistä, jossa seassa tomaattipyrettä ja sipulia. Ja tän jälkeen pari kuppia kahvia.

Myöhäisen lounas-päivällisen takia söin iltapalaksi rahkaa, tätä itsetehtyä mysliä, marjoja ja Bonnen mangososetta.

Päivä 2. Maanantai

Lapsi olikin kipeä ja jäin hänen kanssaan päiväksi kotiin

Aamupalaksi söin kaurapuuroa, jossa seassa chiansiemeniä ja psylliumia, kookosöljyä, pinnalla pakastemansikoita ja Bonnen mangososetta. Lisäksi lasillinen smoothieta jossa vadelmia, mustikoita, lehtikaalia, heraa, jäitä ja vettä.

Lounaaksi salaattia joka on koottu eilisistä tortillan täytteistä. Lisäksi keitettyä bataattia ja sitä eilistä härkistä.

Välipalana meni toinen lasillinen smoothieta jota valmistin aamulla sekä kahvia

Päivällinen oli uunilohta, jossa pinnalla limeä ja tilliä (+suola&pippuri), riisiä ja salaattia, kahvia

Illalla salitreeni jonka päätteeksi iltapalana meni rahkaa, Bonnen mangososetta (kuten ehkä huomata saattaa oon ihan pikkasen koukussa tähän), pakastemansikoita ja jälleen tätä itsetehtyä gluteenitonta mysliä. Lisäksi maailman parhaalta naapurilta tuli vastapaistettuja neljän viljan puurosta leivottuja sämpylöitä, söin yhden kalkkunanleikkeellä ja kurkulla. Kiitos Leena <3

Päivä 3. Tiistai

Aamiaiseksi söin smoothien, jossa kauramaidossa yönyli liotettuja chiansiemeniä (1,5 rkl) lisäksi seassa vadelmia, mansikoita, lehtikaalia, rahkaa. Pinnalla hamppurouhetta ja kookoslastuja, kahvia

Töissä aamupäivällä nautittu (tää on ihan vakio meidän ihanien työpaikan naisten kanssa piintynyt teekerhon tapa) eli kiehuvaan veteen sekoitettuna matchaa, lisäksi seassa kuivattua vesikrassia, tuoretta inkivääriä ja ripaus Alpron vaniljasoijamaitoa.

Lounas läheissä lounasravintolassa. Salaattipöydästä runsaasti eri salaatteja, keitettyjä kasviksia ja porsaanfileetä timjamikastikkeessa, kahvia.

Iltapäivä meni palavereissa..enkä ehtinyt syödä välipalaa, en ole siis vielä onnistunut parantamaan tätä tapaani. Tänään ei ehtinyt käydä kaupassa ja tuli syötyä päivälliseksi vielä jääkaapin jämiä elikäs taaaaas sitä härkistä tomaattisoseessa (täytyy muuten sanoa, että kaksi päivää samaa ruokaa menee aika helpostikin, mutta kolmantena päivänä se jo tökkii vaikka kuinka hyvää olisi) sekä keitettyä bataattia paistoin nämä nopeasti paistinpannulla, lisäksi paistettua kananmunaa ja salaattia.

Illalla salitreeni ja tämän päätteeksi iltapalana smoothiekulho, jossa: banaania, mansikkaa ja vadelmaa, avokadoa, heraa, jäitä ja kaurajuomaa. Pinnalla kurpitsansiemeniä ja hamppurouhetta.

Hauskaa viikonloppua!

Tallenna

Terveelliset Herkut

5 vastausta artikkeliin “Minun ruokapäiväkirja – 3 päivää”

  1. Hirmu vähän sinä syöt! Todella hyvän ja terveellisen näköistä ruokaa, tekee itsekin mieli vähän tsempata ja tunkea vielä enemmän kasviksia lautaselle. Mutta nauratti tuo huutomerkein varustettu kolmen tortillan kauhistelu, kun itse syön kevyesti neljä tai viisi ihan normikokoista isompaa lettua😀 Muutenkin syön ehkä kolminkertaisesti tuon määrän.
    Tämä oli mielenkiintoinen ja inspiroiva postaus, lisää näitä! Olisi kiva nähdä vaikka koko viikolta.

    • 😀 Joo no tuo eka päivä meni tosi vähällä syömisellä mun normi mittapuulla. Syön kuitenkin aina suht tuhdin aamupalan, kaksi lämmintä ruokaa ja iltapalakin on ihan reipas, mun annoskoot on ihan reiluja eli iso lautasellinen ruokaa! Välipaloja varmaan saisi lisätä enemmän mukaan ja tää yleensä onnistuu viikonloppuisin. Kasviksia oon pyrkinyt koko ajan aktiivisesti lisäilemään mukaan vähän joka aterialle..tai marjoja ainakin! Mutta joo, kyllä voisin tehdä toisenkin ruokapäiväkijan, vaikka koko viikolta! Iloista viikonloppua sinne!! 🙂

  2. Ihanaa ruokaa ja kiva kun kasvisprotskuakin! 🙂 Näitä on hauska lueskella.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *