Kiinteydy kasvisruokavaliolla?!

Sisältää kaupallisia linkkejä*

Kasviruokavalio kiinnostaa yhä useampia ja runsaalla kasviten syönnillä on todettu olevan runsaasti myönteisiä terveysvaikutuksia sairauksien ennaltaehkäisyssä kuin parantamisessa. Kun bloggaajakollegani Linda pyysi minua mukaan kummiksi ”kiinteydy kasvisruokavaliolla -verkkovalmennukseensa”, jossa perehdytään kasviruokavalioon innostavalla tavalla, en oikeasti voinut kieltäytyä! Linda on kotilausopettaja, hyvinvointi- ja ravintovalmentaja ja urheilee aktiivisesti ja on kokonaisuutta koostaessaan huomioinut ruokavaliossa hyvin myös ravinteiden riittävän saannin. Kasvisruokavalio auttaa kiinteytymisessä, mutta antaa paljon tukea tämän ruokavalion noudattamiseen myös jatkossa -mukana siis paljon innostavia ruokaohjeita. Linda muuten kirjoittelee omaa blogiaan täällä.

Itse en juurikaan liputa tehodiettien puolesta jossa tarkoitus on syödä mahdollisimman kurinalaisesti ja pudottaa painoa mahdollisimman paljon – mahdollisimman lyhyessä ajassa. Ei sitten mitään järkeä. Koska tässä on jaossa ruokavalio jota pystyy noudattamaan läpi vuoden haluan toimia myös tässä kummina ja suosittelijana.

Itse en ole kasvissyöjä, mutta pyrin pitämään kasvisruokapäiviä viikottain ja toivon myös itse saavani lisää vinkkejä ja ideoita omaan ruokavaliooni. Ja hei vaikka et jatkossa olisikaan siirtymässä täysin kasvissyöjäksi saat myös sinä taatusti paljon ideoita ruokien oikeaoppiseen koostamiseen ja monipuolistamiseen! Eli mukaan ovat tervetulleita kaikki kasvisruokavaliosta kiinnostuneet.

Tässä mun videoterveiset!

Jos nyt haluat lähteä mukaan valmennukseen, voit osallistua täällä: Valmennus starttaa 18.4.!

Kikherneletut (Vegetreenari)

Ruokaohjeissa on huomioitu vegaanit ja lakto-ovo-vegetaristit, ohjeet ovat lisäksi gluteenittomia ja niissä on runsaasti vaihtoehtoja myös sellaisille jotka välttelevät soijaa.

Valmennuksessa opitaan mm. seuraavia asioita: Miten kiinteytyjän kasvisruokavalio kannattaa koostaa? Miten turvata riittävä proteiininsaanti kiinteytyjän kasvisruokavaliossa? Miten ajoittaa ruokailut suhteessa treeneihin? Miten välttää tyypilliset kompastuskivet kiinteytymisessä?
Miten lisätä rasvanpolttoa? Millainen ruokavalio tukee kiinteytymistä? Miten päästä tavoitteisiin ilman kituutusdieettejä? Miten saavuttaa pysyviä muutoksia jojoilun sijaan? Miten kannattaa syödä, jotta oma kehitys pysyisi nousujohteisena?

Ohessa mun kasvisruokavinkkini valmennukseen:

Nyhtökaurakastike riisillä ja salaatilla (3:lle hengelle)

  • 1 rs nyhtökauraa
  • n 400g paseerattua tomaattia
  • 1 dl kaurafraichea
  • ripaus suolaa ja mustapippuria
  • kuivattua timjamia
  • 2-3 valkosipulin kynttä
  • 1 sipuli
  • tilkka öljyä paistamiseen.
  • keitä lisäksi 2 dl täysjyväriisiä kuivapaino 170g
  • Lisäksi reilusti tuoreita kasviksia lautaselle (1/3)

Kuullota pieneksi pilkotut sipulit öljyssä paistinpannulla. Lisää sekaan nyhtökaura ja tomaattisose sekä mausteet. Keitä hetki (n. 10-15 minuuttia) ja lisää lopuksi kaurakerma. Tarjoile esim. riisin ja salaatin kera.

Smoothiebowl (Vegetreenari)
Puolukkalesepuuro (Vegetreenari)
Terveelliset Herkut

Yksi vastaus artikkeliin “Kiinteydy kasvisruokavaliolla?!”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta