Riisisuklaata (gluteeniton, sokeriton, vegaani)

Kiitos sille joka joskus keksi ja kehitti riisisuklaan! Tää herkku on vaan niin toimiva, et sitä on saatava aika ajoin! Kokonaisuus on niinkin yksinkertainen kuin raakasuklaata ja riisikakkuja sekaisin! Mutta koska sitä pitää aina vähän välillä jotain muutella niin tällä kertaa sekaan meni myös goji-marjoja sekä taatelikuutioita ja vaniljajauhetta.

Oottekos muuten huomanneet maustehyllyllä tollaisia käteviä Dr Oetkerin vaniljamyllyjä? Myllyssä on 5 kuivattua vaniljatankoa, joita saa jauhettua joko karkeammaksi tai hienommaksi vaniljajauheeksi. Vanilja toimii kyllä monessa, niin leivonnassa, jäätelöissä, kuin juomissakin ja se tuo sellaista kivaa pehmeyttä/makeutta lopputulokseen ilman, että sekaan tarvitsisi varsinaisesti mitään erillistä makeutta lisätäkään. Kannattaa suosia aina oikeaa vaniljaa vaniljajauheiden ja vaniliinisokereiden sijaan, miksi?

Kuten aiemmin TÄÄLLÄ kirjoittelin ruokateollisuuden ”hujauksista” olen tympääntynyt mm. liivatteen käyttöön mm. rasvattomissa maitotuotteissa. Myös vaniliinisokeri ”luontaisilla aromeilla” on aivan älytöntä teollista höttöä, käytä aina aitoa vaniljaa ja mieluiten pelkkää vaniljaa ilman sokereita!

Useissa tuotteissa ainesosaluettelossa käytetty maininta Luontainen aromi on itseasiassa majavan perärauhasesta saatavaa hajustetta. Tätä luontaista aromia käytetään esimerkiksi jäätelöissä, juomissa sekä makeisissa, myös useissa maustetuissa rahkoissa! Tuotepakkauksiin tämä voidaan merkitä luontainen aromi, luontainen mansikka/vadelma/vanilja-aromi tai vaniljan, vadelman tai mansikan luonnonmukainen aromi.

  • 2-3 isompaa riisikakkua
  • 2-3 rkl goji-marjoja
  • 2 rkl taatelikuutioita
  • ripaus vaniljajauhetta
  • n. 1,5 dl raakasuklaamassaa vesihauteessa (alle 45 asteisessa) sulatettuna / Voit vaihtoehtoisesti sulattaa n 1 dl kaakaovoita ja lisätä sekaan raakakaakaojauhetta n. 2-3 rkl sekä hieman makeutusta esim. kookospalmusokeria.
  • *VINKKI: kokeile taatelikuutioiden/gojimarjojen lisäksi tai tilalla muita kuivattuja marjoja tai hedelmiä, raastettua appelsiininkuorta, tuoretta minttua tai pähkinöitä tuomaan vaihtelua lopputulokseen!

 

 

Tallenna

Terveelliset Herkut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta