Proteiinijäätelöä!!!

 

Taas yksi jäätelöresepti??? No hei ei ihan mikä tahansa resepti kuitenkaan. Olen testaillut tässä jo jonkin aikaa proteiinijätskireseptejä ja aina ne vain tahtovat jäädä rakeisiksi tai jollain tapaa jäisiksi ja koska tämä resepti onnistui yli odotusten ajattelin tästä olevan iloa myös muille jäätelön ystäville. All yours baby! Tuunaa oman mielen mukaan, tää suklaaholisti teki tästä tottakai suklaanmakuista, mutta ainahan voit kokeilla jädeä vaniljan, marjojen tai hedelmien kera. Siiiiiiiiis tää on niiiiiiiiiiiiin hyvää!!!! Koska tää on aika tuhtia settiä jätin osan annoksesta pakastimeen parin päivän ajaksi ja jätski oli tämänkin jälkeen erittäin hyvää, joten ens kerralla taidan tehdä vähän isomman setin tulevan varalle 😀

Tämä jätski on tehty jäätelökoneella, jos et sellaista omista niin laita ainekset esim. lasikulhoon ja pakkaseen ja hämmennä jäätelöä n. 15 minuutin välein kunnes se on jäätynyt hyvin.

Lisää jäätelöreseptejä täällä.

Proteiinijäätelö

  • 2 dl maitoa
  • 1 dl heraproteiinia*
  • 2 kananmunankeltuaista
  • 2 rkl raakakaakaojauhetta
  • 2-3 rkl vaahterasiirappia (tai muuta makeutusta)

Sekoita ainekset tehosekoittimella tasaiseksi ja kaada seos jäätelökoneeseen seostumaan. Mikä tahansa heraproteiini sopii, käytin tässä tapauksessa Fastin 100% Natural Proteiini + Jaksaminen raakakaakaolla maustettua heraproteiinia. Huomioi että mikäli käytät makeutettua heraproteiinia vähennä makeutuksen määrää reseptissä.

Heraproteiini on tutkitusti yksi parhaista proteiinin lähteistä. Mitä sitten on heraproteiini? Heraproteiinia syntyy maidon valmistuksen yhteydessä. Herasta on poistettu kaseiini ja tästä syystä se soveltuu siis suurimmalle osalle niistä ihmisistä jotka muuten saavat ongelmia tai vatsanväänteitä maitotuotteista. Valitessasi heraproteiinia kannattaa ostaa laadukas tuote, jossa on korkea proteiinipitoisuus ja rasvan ja laktoosin määrät taas alhaisia.

Heraproteiini ei missään nimessä ole välttämätön lisä ruokavalioon. Jos syöt monipuolisesti, mutta jos haluat hyvän laadukkaan proteiinilisän tukemaan treenaamistasi ja auttamaan palautumisessa (tai vaikkapa painonpudotuksen tueksi) on syytä silloin miettiä olisiko heraproteiinista sinulle hyötyä. Heraproteiinia on saatavilla useilta eri valmistajilta, se mihin tuoteselosteessa kannattaa kiinnittää huomiota on heraproteiinin määrä, sisältääkö tuote sokeria ja makeutusaineita

Mun loma lähenee uhkaavasti loppuaan, mut oon kyllä hyvilläni näistä päivistä et oon todellakin saanut miettiä kaikkea muuta kuin työasioita!

Tallenna

Terveelliset Herkut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 4
Tykkää jutusta