Mansikka-vaniljachiatuorepuuro

Hei puuron ystävät ja muutkin. Mä tykkään mielelläni aloittaa aamun kunnon lautasellisella puuroa jossa on päällä runsaasti marjoja ja lisukkeena vielä jogurttia/rahkaa/raejuustoa/sekaan vatkattu kananmuna. Mutta kyllä se puuro maistuu myös kylmänä – tuorepuuron muodossa. Jotenkin tuollainen kulhollinen tuorepuuroa maistuu sitäpaitsi paremmin myös väli- tai iltapalana, kun ei sitä edes oikein ajattele varsinaisesti syövänsä puuroa 🙂

Tuorepuuro kannattaa tehdä jo edellisenä päivänä. Tai paljoahan siinä ei tekemistä ole, kuin sekoittaa vain ainekset sekaisin ja nostaa kupin jääkaappiin yöksi. Itse tykkään vielä soseuttaa tuorepuuron ennen syömistä blenderissä tai sauvasekoittimella sileäksi. Lopputuloksesta tulee tällöin kuohkea. Nää hetket kun tarjolla on tuoreita kotimaisia marjoja on vaan jotenkin niin parhautta, mä ainakin teen parhaani että marjoja tulee syötyä monta kertaa päivässä!!

Mansikka-vaniljachiatuorepuuro

  • 2 dl kauramaitoa/kookos-mantelimaitoa (Alpro)
  • 1 dl kaurahiutaleita (gluteenittomia)
  • 1,5 rkl chiansiemeniä*
  • 1 rkl auringonkukansiemeniä
  • ripaus vaniljaa
  • 1,5 dl mansikoita pilkottuna
  • Pinnalla: tuoreita mansikoita pilkottuna

Sekoita ainekset kulhossa ja nosta vähintään 3 tunniksi (tai mielellään yön yli) jääkaappiin. Sekoita ainekset halutessasi sileäksi ennen syömistä blenderissä tai sauvasekoittimella.

*Chiansiemenet 1 rkl n. 15 g (ravintoarvot 100 grammalle: energiaa 443 kcal, rasvaa 32 g -> josta tyydyttyneitä 3,2g, omega 3-rasvahappoja 18,6 g, omega 6-rasvahappoja 6,8 g, hh 42 g, kuituja 39 g, proteiinia 20 g). Suositeltua 15 g:n päiväannosta ei tulisi ylittää.

 

Katso myös

PROTEIINIA PUUROON?

UUNISSA PAISTETTU HERKKUPUURO

BANAANI-KANELITUOREPUURO

SUKLAA-MANSIKKATUOREPUURO

KUOHKEA VATKATTU KAURAPUURO

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Terveelliset Herkut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta