Helppoja ateriavinkkejä

Mitä tänään syötäisiin? Halusin koostaa sulle helppoja hyviä ateriavinkkejä, millä ruokavalio on helppo koostaa oikeaan suuntaan liikaa stressaamatta.

Reseptit ovat liha- ja kalapainotteisia muistutan, että niitä voi helposti tuunailla kasvisversioiksi korvaamalla lihan esimerkiksi nyhtökauralla tai härkiksellä. Yksi merkittävimmistä tavoista parantaa ruokailutottumuksia on kuitenkin lisätä lautaselle runsaasti kasviksia!

Talvella maistuvat erityisesti pataruoat, koska ne valmistuvat varsin pienellä vaivalla ja hautuvat ihanan herkullisiksi kunhan vain malttaa pitää niitä uunissa riittävän kauan.

Savulohimunakas

Maa-artisokka bataattikeitto

sosekeitto

Superhelppo kasvisburger

kasvisburger

kevyt lohi-kasvisvuoka valmistuu uunissa kuin itsestään.

20160102_130228

lihavuoka, jossa perunamuussin olen korvannut bataatti-linssimuussilla ja on muuten hyvää!

20160210_115747_2
lihavuoka

Karjanlanpaisti

..on helppo, mutta sen valmistamiseen kannattaa käyttää hieman aikaa. Alkuvalmistelujen jälkeen paisti kuitenkin valmistuu kuin itsestään uunipadassa. Käytä vähärasvaista naudan ja porsaanlihaa (kaupoista löytyy usein myös valmiita karjalanpaistilihoja). Paista pinnat nopeasti kiinni öljyssä ja/tai gheessä kuumalla paistinpainnulla ja laita lihat tämän jälkeen uunipataan. Lisää sekaan sipulia, porkkanaa, kokonaisia maustepippureita, suolaa, laakerinlehtiä ja vettä riittävästi jotta lihat peittyvät. Laita tämän jälkeen karjanlanpaisti n.150 asteiseen uuniin 2,5 tunniksi (tarkista välillä että padassa on riittävästi vettä, jotta lihat eivät pääse kuivumaan). Nauti keitetyn bataatin, parsakaalin, salaatin sekä puolukoiden kera (puolukoihin laitoin sekaan hieman koivusokeria tuomaan makeutta). Lisänä itsetehtyä siemennäkkäriä.

20161227_122828
Karjalanpaisti
Terveelliset Herkut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 5
Tykkää jutusta