Paluu arkeen

*Sisältää mainoslinkkejä

Huhhei, joulun pyhät ovat ohi ja aika palata takaisin arkeen. Tai no ainakin hetkeksi, uuden vuoden maissa jokunen päivä lomaa joten ei tämä vielä varsinaisesti ihan perus arkea ole. Onneksi joulukuun alussa jyllännyt kova tauti alkaa olla ohi! Olen ottanut tarkoituksella aika rauhallisesti ja jättänyt liikunnatkin rauhallisiin kävelylenkkeihin, etteivät vaan jälkitaudit pääsisi yllättämään. Kunto on varmaan romahtanut eikä tämä muutenkaan ihan helppoa ole kun mieli tekisi kovasti jo päästä hikoilemaan kunnolla, mutta asiat tärkeysjärjestykseen.

Tauti ja vähäinen liikkuminen on vaikuttanut oleellisest myös ruokahaluun ja olen vähän saanut sinnitellä myös syömisten suhteen. Tämä näkyy myös vähäisenä reseptien testailuna. Tämä joulukuu onkin jäänyt omalta kohdalta todella huonolle tolalle postausten suhteen, mutta eiköhän tästä tahti taas kiihdy kun päästään aloittamaan uusi vuosi.

Olen viime aikoina tykännyt starta päivät ihan kupillisella kahvia sekä luonnonjogurtilla. Päälle marjoja, itsehtehtyä mysliä ja mahdollisesti myös jotain hedelmiä. Taudin takia sain aika runsaasti sekä suonensisäisiä, että suun kautta syötäviä antibiootteja ja nyt yritän parhain keinoin saada hyvät bakteerit taas kehossa koholle. Hyvien bakteerien riittävä määrä suolistossa on tärkeää, jotta ravintoaineet imeytyisivät hyvin elimistöömme ja edistäen täten terveyttä.

Hyvien bakteerien määrää suolistossa voi lisätä syömällä sopivassa suhteessa proteiinia ja hyviä rasvoja. Ennen kaikkea kannattaa kiinnittää huomiota vesiliukoisiin kuidun lähteisiin sillä ne ovat hyvien suolistobakteerien ruokaa. Bakteerit hajottavat näitä kuituja tai hapattavat näitä kuituja, mikä kasvattaa bakteerien määrää ja saa ne näin erittämään entistä enemmän terveyttä edistäviä aineita.

Vesiliukoisen kuidun lähteitä:

Marjat, pavut, chiasiemenet, vihanneket, hedelmät, kauraryynit, linssit, pellavansiemenet, sipuli, juurekset, psylliuminsiemenet, herneet.

Daniel Wellingtonin kello saatu blogin kautta

Oon ilokseni päässyt tekemään Daniel Wellingtonin kanssa jo pidempään yhteistyötä. Kaikki DW kellot ovat laadukkaita, hyvin kestäviä ja modernin yksinkertaisia ja valikoimista löytyvät kellot niin miehille kuin naisille. Kuvissa Daniel Wellingtonin Classic Bristol 40 mm superohuella näytöllä (6mm) sekä hopeisilla yksityikohdilla. Näissä Daniel Wellingtonin kelloissa on kivasti huomioitu myös vaihtelunhaluiset käyttäjät, sillä kellon hihnaa voi helposti vaihtaa myös itse. Verkkokaupasta voitkin tilata halutessasi myös muita hihnoja ja päivittää helposti tyyliä tilanteen mukaan. Hihna on laadukasta nahkaa. Koodilla TERVE saat verkkokaupassa -15% alennusta kaikista tuotteista.

Jälkiruokia jouluun

Viime hetken vinkit joulupöytään!

Kun on vatsat täynnä jouluruokaa tekisi mieli kuitenkin vielä jotain makeaa? 🙂 Kokosin sulle vielä viime hetken jälkkäri-/jouluherkkureseptejä joita voi valmistaa nopeasti ja helposti ja ne ovat myös terveellisempiä vaihtoehoja. Olen kyllä sitä mieltä, että jouluna tulee ja pitää ehdottomasti herkutella ja naustikella hyvästä ruoasta ja seurasta ilman omantunnontuskia. Siltikin niitä maukkaita reseptejä voi toteuttaa myös hieman kevyemmin. Ihanan rentouttavaa ja leppoisaa joulunaikaa sinulle!

Hasselpähkinä-tahiniraakasuklaavanukas (vegaani)

20161119_130914

Jouluinen suklaabrownie (gluteeniton, ilman valkoista sokeria)

20151219_111745

Piparirahkalla täytetyt jouluomenat (ilman valkoista sokeria)

20151225_145936

Vegaani kaura-kookoskermajäätelö

Nopeat snickersit (vegaani, sokeriton, gl)

20160526_154924

Piparkakkuset (gl, ilman valkoista sokeria)

Appelsiinikerrosjälkkäri kahvisuklaakastikkeella (maidoton, sokeriton, vegaani)

20160130_153208